Öne Çıkan Yayın

Çocuklarıma öğütler...

Karşısındakinde gördüğün suç, sendeki suçun cinsindendir. Önce o huyu kendi tabiatından atman gerek. Sendeki çirkin huy, sana onda göründü. ...

26 Nisan 2015 Pazar

Çiko

Adı çiko...

Aslında çelimsiz, iskeletor ama gayretkeşliğine şapka çıkarıyorum. Dünyayla en önemli bağı gagası.  Sürekli bir araştırma halinde. Kah kafanızda kah bilgisayarın üstünde.  Lüksü yok sadece gagasına hizmet eden şeyler olsun yeter.  Temizlenmeye bayılıyor ve inanılmaz şekilde akıllı. Hani "kuş beyinli" deniliyor ya.  İnanmıyorum artık ben bu söze.  Hemen hemen her şeyi hatırlıyor.  Seni nasıl rahatsız edeceğini iyi biliyor. Bahsettiğim 30-40 gramlık bir muhabbet kuşu. Banyo yapmaya ve temizliğine önem veriyor. Üzülürdüm kafes de kalıyor diye, sonradan anladım aslında kafesin dışının bir kafes olduğunu. Oysaki evinde ne kadar huzurlu. Yeniliğe senden benden açık. Kıyafet, yiyecek, oyuncak tam bir merak deposu. Ne kadar benzerlik var insanla çiko arasında. Değiştiremeyeceğini ve değişmeyeceğini biliyor, nafile çabadan uzak hayat bir gündür o da bugündür diyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder